Procedura pochówku
Wymagane dokumenty:
Karta zgonu osoby zmarłej zawierająca adnotację Urzędu Stanu Cywilnego o zarejestrowaniu zgonu.
Miejsce złożenia dokumentów:
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i ewidencji działalności gospodarczej- Urząd Gminy Rąbino, pokój Nr 15,tel. 094 3643347
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie
- Wskazanie miejsca i ustalenie terminu pochowania zwłok.
Jednostka odpowiedzialna:
- Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i ewidencji działalności gospodarczej- Urząd Gminy Rąbino, pokój Nr 15,tel. 94 3643347
- Osoba pełniąca nadzór nad cmentarzem.
Opłaty:
- grób ziemny- 80,00 zł
- rezerwacja grobu- 130,00 zł
- wykopanie i zasypanie grobu- 130,00 zł
- korzystanie z domu pogrzebowego:
- doba- 50,00 zł
- godzina-50,00 zł
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U. z 2001r. Nr 153, poz.1783 z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 54/07 Wójta Gminy Rąbino z dnia 31 grudnia 2007r. w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarza i urządzeń cmentarnych
Uwagi:
Osobami uprawnionymi do pochowania zwłok są:
- pozostały małżonek(ka) osoby zmarłej,
- krewni zstępni,
- krewni wstępni,
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia,
- organy państwowe, instytucje i organizacje społeczne – w przypadku zwłok osób zasłużonych wobec Państwa i społeczeństwa,
- inne osoby, które się do tego dobrowolnie zobowiązały.
Informacje
Liczba wyświetleń: 4
Źródło informacji: Juliusz Grudnicki
Data źródła: 2008-08-14 14:43
Historia zmian
2025-09-05 07:27 Migracja strony