Potwierdzenie własnoręczności podpisu

 


Urząd Gminy Rąbino

Rąbino 27; 78-331 Rąbino
tel./fax: 94 3643347

e-mail: sekretariat@rabino.pl

Godziny urzędowania

od poniedziałku do piątku
w godz. 7:00-15:00

Karta Informacyjna

Sprawa

Potwierdzenie własnoręczności podpisu

I. Wymagany wniosek

  • Sprawę można załatwić tylko i wyłącznie osobiście

II. Wymagane załączniki

  • Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej

III. Dokumenty do wglądu

  • Dowód osobisty

IV. Opłaty*

  • Opłata skarbowa w wysokości 9 zł za poświadczenie własnoręczności jednego podpisu

V. Termin załatwienia sprawy

  • Niezwłocznie

VI. Miejsce i sposób załatwienia sprawy

  • Sekretariat Urzędu Gminy – pokój Nr 9, tel. 947216180
    Osoba wnioskująca o potwierdzenie własnoręczności podpisu składa podpis osobiście w obecności Wójta lub upoważnionego pracownika.

VII. Tryb odwoławczy

  • brak

VIII. Opłaty za odwołanie

  • nie dotyczy

IX. Podstawa Prawna

  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 lutego 2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki (Dz. U. z 2007 r. Nr 27, poz. 185),
  • ustawa z dnia z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z  2024 r. poz. 1001)

X. Uwagi

Własnoręczność podpisu potwierdza wójt:

  • na pismach upoważniających do odbioru przesyłek i sum pieniężnych, odbioru dokumentów z urzędów i instytucji,
  • na oświadczeniach stwierdzających stan rodzinny i majątkowy składającego oświadczenie.

Wójt upoważniony jest też do poświadczania pozostawania osoby przy życiu lub w określonym miejscu, w celu otrzymania emerytury, renty lub innych świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

Opłatę skarbową należy uiścić przelewem na konto Urzędu Gminy Rąbino:

PBS w Świdwinie nr: 59 8581 0004 0000 0462 2000 0001
w tytule podając “OPŁATA SKARBOWA ZA …”

  • Wniosek o poświadczenie własnoręcznego podpisu
    17 KB
  • Wniosek o poświadczenie własnoręcznego podpisu
    95 KB