Wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Rąbino
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
parter, pokój nr 3
tel. (94) 364 33 47 w. 32
e-mail: usc@rabino.pl

Godziny urzędowania

od poniedziałku do środy i piątek od 715 do 1515
czwartek od 800 do 1600

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności  (Dz. U. z 2018 r.poz.1382 z późn. zm. )
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz.1044 z późn. zm. )
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty:

  • dowód osobisty,
  • wniosek o wydanie zaświadczenia, do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo jego uwierzytelnioną kopię. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

 Sposób załatwienia sprawy:

  • wydanie zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia

 Odbiór dokumentu:

  • osobiście lub listownie

Termin załatwienia sprawy:         

  • bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.

Tryb odwoławczy:

Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Zachodniopomorskiego,  w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Rąbino.

Opłaty:

  • Opłata skarbowa w kwocie: 17,00 zł
  • Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się na rachunek bankowy:

    Urząd Gminy Rąbino
    Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie - 59 8581 0004 0000 0462 2000 0001
    z dopiskiem: z tytułu opłaty skarbowej od wydania zaświadczenia.

Uwagi

Strona może być zwolniona z obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli we wniosku  o wydanie zaświadczenia wskaże cel, który zgodnie z  ustawą o opłacie skarbowej nie podlega tej opłacie

Załączniki:

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności
    22 KB
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności
    56 KB