Podstawa prawna:
Wymagane dokumenty:
W formularzu IL -1 należy podać dane dotyczące lasów podlegających opodatkowaniu. W załączniku do informacji o lasach ZIL-1 należy podać dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu. W załączniku do informacji o lasach ZIL-2 należy podać dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania. W przypadku korekty informacji z uwagi na wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość podatku do formularza IL -1 należy dołączyć pisemne uzasadnienie przyczyny korekty.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Rąbinie- pokój 9.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W terminie 1 miesiąca od dnia złożenia formularza informacji IL -1 wydawana jest decyzja w sprawie ustalenia lub zmiany wymiaru podatku leśnego. W tym samym terminie wydawana jest decyzja w sprawie rozłożenia płatności podatku na raty, odroczenia terminu płatności lub umorzenia zaległości.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rąbino w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Jednostka odpowiedzialna:
Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 11, telefon 94 3643347 wew. 39
A. TERMINY PŁATNOŚCI PODATKU LEŚNEGO - WYMIENIONE W DECYZJI PODATKOWEJ:
I rata - do 15 marca każdego roku,
II rata - do 15 maja każdego roku,
III rata - do 15 września każdego roku,
IV rata - do 15 listopada każdego roku.
WPŁAT MOŻNA DOKONYWAĆ U INKASENTÓW ( SOŁTYSÓW), NA INDYWIDUALNY RACHUNEK BANKOWY - POMORSKI BANK SPÓŁDZIELCZY W ŚWIDWINIE wskazany w decyzji podatkowej.
Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Zaległość winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy i przesyła do urzędu skarbowego (właściwego ze względu na miejsce zamieszkania podatnika) celem podjęcia czynności egzekucyjnych
B. Na wniosek podatnika, ze względu na „ważny interes podatnika" lub „ważny interes publiczny" organ podatkowy może:
1) na podstawie art. 67 a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.):
2) na podstawie art. 67 a § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
3) na podstawie art.67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa :
Wnioski o odroczenie terminu płatności do 6 miesięcy i umorzenie zaległości podatkowej zwolnione są od opłaty skarbowej.