Wymagane dokumenty:
1. wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierający:
a) oznaczenie rodzaju zezwolenia,
b) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres, w przypadku ustanowienia pełnomocników ich imiona, nazwiska i adres zamieszkania,
c) numer e rejestrze przedsiębiorców lub ewidencji działalności gospodarczej,
d) przedmiot działalności gospodarczej,
e) adres punktu sprzedaży,
f)adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego),
2. zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
3. dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
4. pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
5. decyzja właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzająca spełnianie warunków sanitarnych sprzedaży.
6. Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych od przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie pobiera się w wysokości:
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Wysokość opłaty rocznej, w przypadku punktu sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży w roku poprzednim przekroczyła:
Wartość sprzedaży należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych.
Opłata za korzystanie z zezwoleń wnoszona jest w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach, w terminach: do 31 stycznia, do 31 maja i do 30 września danego roku kalendarzowego.
W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłat dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Opłaty wnosi się na rachunek Urzędu Gminy w Rąbinie Pomorski Bank Spółdzielczy w Śwdwinie 59858100040000046220000001
wraz z pisemnym oświadczeniem o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim. Nie uiszczenie opłaty powoduje wygaśnięcie zezwolenia. W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności opłatę uiszcza się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia, z tym, że pierwsza opłata wnoszona jest przed wydaniem zezwolenia.
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Rąbinie, pokój nr 9
Termin załatwienia sprawy:
30 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rąbino w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i zezwoleń, pokój nr 15, tel. 93 3643538
Informacje dodatkowe:
Podstawa prawna: