Podstawa prawna:
Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają następujące nieruchomości:
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku, wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek. ( np. nabycie nieruchomości, zbycie, dzierżawa, rozbiórka budynku, itd.).
Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość obowiązku podatkowego,a w szczególności nastąpiła zmiana sposobu wykorzystania przedmiotu opodatkowania lub jego części, podatek ulega obniżeniu lub podwyższeniu od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie.
Wymagane dokumenty:
Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nie posiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i Lasów Państwowych będące właścicielami, posiadaczami, użytkownikami wieczystymi nieruchomości są obowiązane:
Obliczony w deklaracji podatek należy wpłacać - bez wezwania w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie do 15 każdego każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia- na rachunek Urzędu Gminy w Rąbinie – Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie 59 8581 0004 0000 0462 2000 0001
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy- pokój nr 9.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku w sprawie ulg o odroczenie płatności, rozłożenie płatności podatku na raty lub umorzenie wydawana jest decyzja.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Wójta Gminy Rąbino, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w Rąbinie - pokój nr 9.
Jednostka odpowiedzialna:
Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat, pokój nr 11, telefon 94 3643347 wew.39
Uwagi:
A. W przypadku nie wpłacenia raty podatku w ustawowym terminie wystawia się upomnienie. Zaległość należy uregulować w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy i przesyła do urzędu skarbowego (właściwego ze względu na siedzibę podatnika) celem podjęcia czynności egzekucyjnych.
B. Na wniosek podatnika ze względu na „ważny interes podatnika” lub „ważny interes publiczny” organ podatkowy może:
1. na podstawie art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.):
2. na podstawie art. 67a § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.):
3. na podstawie art. 67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa:
Wnioski o odroczenie terminu płatności do 6 miesięcy i o umorzenie zaległości podatkowej zwolnione są od opłaty skarbowej.