Informacja dotycząca zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Tryb zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w kraju:
Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został uszkodzony lub utracony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można również dokonaćw formiedokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w organie gminy, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Tryb zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego za granicą:
Posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego dowód został uszkodzony lub utracony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Posiadaczowi dowodu osobistego, przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
UWAGA:
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty. Jeżeli zgłoszenie zostało dokonane w formie dokumentu elektronicznego, za pomocą poczty lub telefaksu, należy przekazać dowód osobisty pocztą lub osobiście!
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest wydawane nieodpłatnie.
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
Osoba, która znalazła cudzy dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument organowi dowolnej gminy, Policji lub innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej, lub przekazać go właścicielowi dokumentu.
Załączniki:
Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
309 KB
Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (dokument edytowalny)
114 KB
Źródło informacji: brak danych, Data źródła: brak danych, Zatwierdził do publikacji: Juliusz Grudnicki, data publikacji: 2019.06.19, 08:51, Historia zmian
Najnowsze informacje
2024-11-19 08:34
VII Sesja Rady Gminy z dnia 26 listopada 2024 roku
Ogłoszenie o zamówieniu pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rąbino w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r."
Obwieszczenie Wójta Gminy Rąbino że dnia 23 października 2024 r.-„Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 120 MW ze stacją transformatorową GPO SN/WN i magazynem energii"